Loading...
Kiedy, przed kilku laty, Duńczycy zaprzestali produkcji tej nietuzinkowej, dzielnej łódki, pewien nasz obywatel dowiedział się, że jest do kupienia oryginalna forma. Nie namyślał się wiele i formę sprowadził do Polski. Tu powstało kilka kadłubów, m.in. ten, o którym piszę.
Mascot 29 w niczym nie przypomina modnych obecnie jachtów, które znajomi niemieccy żeglarze nazywają Joghurt Becher czyli pudełko od jogurtu. Jest to solidna konstrukcja z nieodpadającym, integralnym balastem, bezpieczna, dzielna i dobrze sobie radząca w trudnych warunkach pogodowych.
Jacht został zabudowany przez znanych rzemieślników, szkutników, którzy zdobywali doświadczenie zawodowe w Stoczni Jachtowej „Teligi” w Szczecinie. Bogate wyposażenie i piękna zabudowa w mahoniu to cechy, które w znaczący sposób różnią ta jednostkę od oryginału, pod każdym względem go przewyższając.
Nawet na pokładach znanych marek jachtów trudno dziś znaleźć 12 milimetrów teaku. Zwykle są to cieniutkie makiety, które w krótkim czasie ulegają przetarciu i narażają właściciela na wydatki.
Jacht posiada dwa stanowiska sterowania: jedno tradycyjne, z kokpitu, gdzie steruje się przy pomocy rumpla, drugie, to koło sterowe w masywnej sterówce, gdzie znajduje się również kambuz. Nie trzeba dodawać, że tak samo w obu wymienionych wyżej miejscach znajdują się manetki silnika.
Silnik jachtu to oparta na konstrukcji Mitsubishi jednostka napędowa Sole o mocy 29 KM, która, można powiedzieć, jest zaledwie dotarta bo przepracowała tylko nieco ponad trzysta motogodzin.
Z głębokiego, bezpiecznego kokpitu obsługuje się również żagle: rolowaną genoę i pełnolistwowego grota.
Zainteresowanych kupnem zapraszam do oględzin jachtu w Szczecinie. Wszelkich informacji udzielę pod numerem telefonu 601 724 396
Więcej zdjęć: http://www.ryry.eu/jacht_devil_2/index.html
Lista wyposażenia: http://www.ryry.eu/Devil2_lista_wyp.doc
Cechy | |
---|---|
Model | Mascot 910 |
Rok produkcji | 2008 |
Typ ożaglowania | Slup |
Powierzchnia żagli (m2) | 50 |
Przeznaczenie | Morski |
Konstrukcja | Balastowy |
Materiał kadłuba | Laminat |
Długość całkowita (cm) | 910 |
Szerokość całkowita (cm) | 295 |
Masa całkowita (kg) | 4500 |
Zanurzenie minimalne (cm) | 130 |
Zanurzenie maksymalne (cm) | 140 |
Projektant | Palle Mortensen |
Producent | Zupełnie inny |
Dokument zakupu | tak |
Miejsce postoju jachtu | Zupełnie inny |
Stan | Używany |
Dodatkowe | ||
---|---|---|
Model silnika | Sole Diesel | |
Napęd silnika | Olej napędowy | |
Sposób mocowania silnika | Stacjonarny | |
Typ silnika | Spalinowy | |
Moc silnika (KM) | 29 | |
Rok produkcji silnika | 2008 | |
Producent silnika | Zupełnie inny | |
Zbiornik paliwa (l) | 120 | |
Ilość miejsc | 6 | |
Ilość koi | 6 | |
Ilość kabin | 3 | |
Instalacja wodna | Tak | |
WC | Tak | |
Zbiornik na wodę (l) | 500 |
Rok budowy 1961 Długość 10,00m Szerokość 2,95m Zanurzenie 1,25m Silnik Volvo Penta 75KM - 1985 rok Grot ok. 18m2, fok 10m2, genua Jacht zbudowany w niemieckiej stoczni, planki dębowe, (...)
Jacht renomowanej stoczni – Van de Stadt Materiał: stal Długość: 9,2 Szerokość: 3,1 Zanurzenie: 1,6 Pow. żagli: 44m Masa „na sucho”: 5500kg Rok budowy: 1995 Jacht bardzo dzielny (...)
Ahoj! :) Na sprzedaż balastowy jacht morski o pięknej linii i solidnej konstrukcji. Espri to jacht klasy Aphrodite 30 wyprodukowany przez duńską stocznie HANSE. Ze względu na swoją (...)