Loading...
Jacht zbudowany w stoczni "Fiberman" Visby w Szwecji w 1972 r. Został zakupiony w Szwecji od prywatnego armatora i bez problemu przypłynął do Polski we wrześniu 2004 r., mimo niedoświadczonej załogi.
Jacht jest dobrze utrzymany i sprawny. Sezon żeglarski w Szwecji jest znacznie krótszy, dzięki temu jachty mniej czasu spędzają w wodzie. W połączeniu ze szwedzką solidnością powoduje to, że są one bardziej długowieczne.
"Shipman 28" (wbrew nazwie ma 29 stóp długości) to popularny w Skandynawii turystyczny jacht z laminatu PS. W latach 70-siątych zbudowano ok. 1000 egzemplarzy w Szwecji, poza tym ok. 300 w Irlandii.
Tradycyjny kształt kadłuba (dość smukły, przekroje typu "V") i odpowiedni współczynnik balastowy powodują, że jest to jacht bezpieczny, dobrze radzi sobie z falą i ma przy tym niezłe osiągi.
10 konny silnik Volvo Penta z roku 1991 jest wystarczający do bezpieczniej żeglugi. Jacht sprawdził się doskonale w czasie kilku sezonów na Bałtyku.
Dane techniczne
Projekt: Olle Enderlein, Szwecja
dł. 8,86 m
dł. klw 6,4
szer. 2,6 m
zanurzenie 1,55 m
wyporność 2,8 t
balast 1,2 t
pow. ożaglowania pomiarowa 31,6 m²
grot 16,6 m²
genua I 23,5 m²
max wys. wnętrza 1,80 m
liczba koji 5
Karta bezpieczeństwa
- 6 osób, rejon żeglugi P 20
Silnik
stacjonarny "Volvo Penta 2001" 10 kM z roku 1991 r., przekładnia s-drive, alternator, zbiornik paliwa 30 l (wystarcza na ok. 15 - 20 h)
Inst. elektryczna
- 2 akumulatory: rozruchowy 75 Ah, oraz akumulator zasilający pozostałe odbiorniki 100 Ah
- lampa kotwiczna
- lampa silnikowa
- oświetlenie pokładu
- oświetlenie wnętrza
- gniazda zapalniczkowe
Wnętrze
- 5 koji
- zlewozmywak
- ujęcie wody zaburtowej z pompką i kranem
- kran do wody słodkiej z pompką, 2 zbiorniki na wodę
- kuchenka 2-palnikowa spirytusowa "Origo"
- nowa toaleta zaburtowa morska + zbiornik na fekalia
- stół uniwersalny
- składany stolik nawigacyjny
- szafki, bakisty
- barometr, zegar
Cechy | |
---|---|
Model | Shipman 28 |
Rok produkcji | 1972 |
Typ ożaglowania | Slup |
Powierzchnia żagli (m2) | 31 |
Przeznaczenie | Morski |
Konstrukcja | Balastowy |
Materiał kadłuba | Laminat |
Długość całkowita (cm) | 886 |
Szerokość całkowita (cm) | 260 |
Masa całkowita (kg) | 2800 |
Zanurzenie minimalne (cm) | 155 |
Zanurzenie maksymalne (cm) | 160 |
Projektant | Olle Enderlein |
Producent | Zupełnie inny |
Dokument zakupu | umowa |
Miejsce postoju jachtu | Zatoka Gdańska |
Stan | Używany |
Dodatkowe | ||
---|---|---|
Model silnika | Volvo Penta 2001 | |
Napęd silnika | Olej napędowy | |
Sposób mocowania silnika | Stacjonarny | |
Typ silnika | Spalinowy | |
Moc silnika (KM) | 10 | |
Rok produkcji silnika | 1991 | |
Producent silnika | Volvo Penta | |
Zbiornik paliwa (l) | 30 | |
Ilość miejsc | 6 | |
Ilość koi | 5 | |
Ilość kabin | 1 | |
Zbiornik na wodę (l) | 60 |
Jacht zarejestrowany POL. - 3-letni silnik Nanidiesel 21 KM 120 MTG - jacht balastowy - żagle nowe rolowane - podstawowe wyposażenie (...)
Sprzedam Jacht Tes 28 Magnam rocznik 2009 + przyczepa 3 - osiowa. Jacht z napędem Yanmar diesel 14 KM z wbudowanym ładowaniem akumulatorów, podgrzewaniem wody, webasto, ster strumieniowy. W (...)
HORNET 29 to wygodny i przestrzenny jacht dla max 9 osób. Kokpit zamyka od rufy podnoszona ławeczka. Wygodne siedlisko umożliwia komfortowe manewrowanie kołem sterowym i obsługę steru (...)