Loading...
Opis:
Jacht balastowo-mieczowy, budowany pod nadzorem PRS, posiada certyfikat okrętowy, dopuszczony do żeglugi w rejonie K2 (cały Bałtyk), niezatapialny (zwolniony z obowiązku posiadania tratwy ratunkowej). Wyposażony w główny miecz obrotowy w centralnej skrzyni mieczowej, łożyskowany w żeliwnym falszkilu o wadze 560 kg oraz dodatkowy miecz rufowy pod kokpitem zapewniający pełne zrównoważenie jachtu i samosterowność na różnych kursach względem wiatru.
Bogaty zestaw żagli (grot, grot marszowy, grot sztormowy, fok, fok sztormowy, fok genua marszowa, genua duża, genaker, fok mały na wewnętrznym sztagu). Wyposażenie pokładowe stanowią 4 kabestany (2 szotowe + 2 pokładowe) oraz 2 potrójne stopery Easy-lock. Obsługa wszystkich fałów (w tym fału miecza), reflinek i obciągacza bomu bezpośrednio z kokpitu.
Silnik Honda 8KM zamontowany na stałe na gumowych poduszkach w zamykanej studzience rufowej, sterowany z kokpitu za pomocą manetki Volvo Penta.
Wyposażenie:
Roler foka (bez końca), kompas (z możliwością odczytu od zewnątrz/wewnątrz), echosonda Raymarine, odbiornik GPS Magellan z pełnym zestawem map (opcja!), oświetlenie nawigacyjne Aqua Signal, oświetlenie pokładu, oświetlenie wewnętrzne LED 2W/5W, instalacja 12V/220V, tablica 220V Calira z przyłączem i prostownikiem, kuchenka 2-palnikowa, 2 szczelne skrzynie na akumulatory w forpiku, kingston morski, instalacja gazowa (miedź w otulinie PCV), plandeka i in.
Historia:
Jacht s/y „SHAKTI” (port macierzysty Gdańsk) ma bardzo bogatą historię m.in. jako pierwszy jacht balastowo-mieczowy odbył rejs wzdłuż całego polskiego wybrzeża Bałtyku (Górki Zachodnie – Świnoujście) z zawinięciem do małych portów rybackich, niedostępnych dla normalnych jachtów kilowych.
Jacht ma za sobą również ciężki sztorm bałtycki (12°B!) podczas październikowego rejsu do Lubeki a także kilka lat pływania po wewnętrznych wodach Niemiec, Holandii i Morza Północnego a także rejs rzeką Ren do Koblencji.
Obecnie pływa weekendowo po jeziorach mazurskich a jego miejscem stacjonowania jest port Karwica na jez. Nidzkim. Na decyzję o ewentualnej sprzedaży jachtu ma wpływ stan zdrowia armatora.
Cechy | |
---|---|
Model | Chochlik IV |
Rok produkcji | 1989 |
Typ ożaglowania | Slup |
Powierzchnia żagli (m2) | 24 |
Przeznaczenie | Morski |
Konstrukcja | Balastowo-mieczowy |
Materiał kadłuba | Laminat |
Długość całkowita (cm) | 765 |
Szerokość całkowita (cm) | 248 |
Masa całkowita (kg) | 2400 |
Zanurzenie minimalne (cm) | 45 |
Zanurzenie maksymalne (cm) | 160 |
Projektant | Jerzy Maćkowiak |
Producent | Zupełnie inny |
Miejsce postoju jachtu | Wielkie Jeziora Mazurskie |
Stan | Używany |
Dodatkowe | ||
---|---|---|
Model silnika | BF8 | |
Napęd silnika | Benzyna | |
Sposób mocowania silnika | Stacjonarny | |
Typ silnika | Spalinowy | |
Moc silnika (KM) | 8 | |
Rok produkcji silnika | 1990 | |
Producent silnika | Honda | |
Ilość miejsc | 6 | |
Ilość koi | 6 | |
Ilość kabin | 2 | |
Zbiornik na wodę (l) | 120 |
Sprzedam jacht żaglowy zbudowany w firmie skutniczej w 2008 a zwodowany w 2009 roku. Dane technicze: konstrukcja plastik/laminat z zamkniętą rufą, pow. żagli: 9+14m 2, długość 7,2 m, (...)
MAK 707 Od zwodowania 1992 roku wyłącznie w jednych ręka właściciela i budowniczego . Jacht zbudowane na warunki morskie, wzmocniona skorupa i obalastowanie umożliwiały pływanie na (...)
Sprzedam jacht Twister 780 Posiada: - kabinę dziobową zamykaną - Ładowanie z kei - radio Cd - gniazda230 v na jachcie - prostownik - toaleta ekologiczna dometic - (...)